61 278 64 45
internet@oxylion.pl
Pomoc i obsługa
Speedtest
Facebook
Google+
logo_ukraina
  • Internet
    • Internet radiowy
    • Internet światłowodowy (Oleśnica)
  • Telewizja
  • Dla firm
    • Internet dla firm
    • VoIP dla firm
  • Jak zamówić
  • eBOK
  • Podaruj internet
  • Kontakt
Panel klienta Oxylion
Jak mogę się zalogować do eBOK?
Jak mogę skorzystać z nowej oferty?
Jak poprawić jakość sygnału sieci WI-FI w domu?
Nie działa mi internet. Co mam robić?
Mój router nie działa. Gdzie szukać pomocy?
Nie dostałam/em faktury. Gdzie znajdę fakturę oraz numer konta do płatności?
Parametry bezpieczeństwa a usługi specjalne
Nie widzę swojej sieci WiFi. Co zrobić?
Jak mogę się zalogować do eBOK?
Pierwsze logowanie

Do zalogowania się do Panelu potrzebujesz:

  • Loginu ( jest nim numer umowy dostępny na fakturze)
  • Hasła

Aby zalogować się do eBOK, kliknij w pole zaznaczone poniżej.

Odnośnik przekieruje Cię do formularza, dzięki któremu wygenerujesz swoje pierwsze hasło.

Po uzupełnieniu formularza, na  podany przez Ciebie numer telefonu otrzymasz wiadomość SMS z loginem oraz wygenerowanym automatycznie hasłem. Pamiętaj o tym, że dane, które wpiszesz w powyższe pola, muszą być wcześniej zarejestrowane i przypisane
do Twojej umowy w naszym systemie. Jeżeli zmieniłeś ostatnio np. numer telefonu
i nie zdążyłeś nas jeszcze o tym poinformować, skontaktuj się z nami pod numerem 612786444, a w ciągu kilku minut zaktualizujemy Twoje dane kontaktowe.

Po zalogowaniu do eBOK możesz zmienić hasło na takie, które będzie łatwiejsze do zapamiętania. Wystarczy, że klikniesz w pole oznaczone poniżej czerwoną strzałką.

Zapomniałem hasła

Jeśli kiedykolwiek zapomnisz swojego hasła, możesz skorzystać z opcji wygenerowania go na nowo. W tym celu wystarczy kliknąć w odpowiedni odnośnik na stronie logowania.

Jak mogę skorzystać z nowej oferty?

Aby skorzystać z naszej najnowszej oferty wystarczy, że wypełnisz formularz zamówienia przy wybranej przez Ciebie usłudze. Nasz pracownik sprzedaży skontaktuje się i zapyta o niezbędne informacje.

Możesz również skontaktować sie z nami telefonicznie dzwoniąc na numer (61) 278 64 45 lub sms na numer 664-078-381.

Zachęcamy do kontaktu!

Jak poprawić jakość sygnału sieci WI-FI w domu?

Połączenie bezprzewodowe jest dużo wygodniejsze niż tradycyjny kabel. Ten sposób transmisji danych niesie jednak za sobą pewne ograniczenia mogące wpływać na prędkość oraz stabilność sieci WiFi.

Poniżej przedstawiamy kilka czynników wpływających negatywnie na jakość połączenia oraz radzimy jak je wyeliminować lub ograniczyć.

Przeszkody fizyczne – sygnał WiFi jest falą radiową o określonej częstotliwości i może zostać zniekształcony, bądź przytłumiony przez przeszkody pomiędzy routerem a odbiornikiem. Router nie powinien być obudowany, ani schowany np. w szafie lub szufladzie. Najlepiej gdyby router znajdował się w centralnym miejscu lokalu. Nie zaleca się umieszczania routera na strychu bądź w pomieszczeniu gdzie sygnał już na starcie będzie musiał pokonać przeszkody w postaci stropu lub ścian.

Dodatkowo odradzamy ustawianie routera w pobliżu telefonów komórkowych, innych routerów, pojemników z wodą, metalowych przedmiotów i urządzeń generujących fale radiowe – takich jak np. kuchenka mikrofalowa. Wszystkie wymienione przedmioty mogą zakłócać sygnał WiFi.

Zaszumienie sieci bezprzewodowej – problem często występujący w blokach i biurowcach. Gdy kilka urządzeń w pobliżu Twojego routera również nadaje sygnał WiFi na tej samej częstotliwości (np. routery Twoich sąsiadów), wpływa to bardzo negatywnie na jakość łącza. Jeżeli mieszkasz w bloku, to z tego samego kanału, co Twoja sieć WiFi, może równocześnie korzystać nawet 7 innych sąsiadujących sieci. W takiej sytuacji prędkość i stabilność Twojego połączenia będzie dużo niższa. Rozwiązaniem może być zmiana kanału, którym router rozsyła sygnał WiFi na mniej obciążony.

Aby to zrobić pobierz program analizujący sieci WiFi w Twojej okolicy. Możesz użyć inSSIDer bądź aplikacji na telefony np. WiFi Analyzer. Dla uproszczenia poniżej przedstawiamy przykładowe screeny z wymienionych aplikacji.

Na pierwszym oknie możesz zobaczyć wszystkie sieci WiFi, które są w zasięgu Twojego urządzenia. Jak widać na screenie użytkownik znajdował się w zasięgu 10 (!) sieci WiFi.

W wybraniu najlepszego kanału pomoże kolejna zakładka w programie.

Jak widać poniżej router, z którego korzysta użytkownik, nadaje WiFi na kanale 11, ale lepszą opcją mógłby być kanał 14, 13 lub 12. Oczywiście w Twoim mieszkaniu może.

W celu ustawienia najlepszego dla Ciebie kanału  zaloguj się do panelu konfiguracyjnego swojego routera

W ustawieniach wyszukaj listę wysuwaną z numerami kanałów i wybierz ten, który doradzał nam WiFi Analyzer. Po zaznaczeniu go naciśnij Save. Od tego momentu router nadaje

 Jeżeli przedstawione czynności nie dadzą oczekiwanego efektu, możesz spróbować zaktualizować oprogramowanie na routerze oraz sterowniki karty sieci bezprzewodowej na Twoim komputerze. Możliwe, że Twoje mieszkanie zbyt rozległe i router nie jest w stanie go objąć zasięgiem w całości. W tym wypadku pomocą może być repeater (wzmacniacz sygnału) lub kolejny router.

Istnieje możliwość, że problemem jest uszkodzenie modułu WiFi i niezbędna może się okazać wymiana routera bądź oddanie go do naprawy.

Warto pamiętać o tym, że większość producentów routerów, posiada dedykowaną infolinię, na której możesz uzyskać pomoc techniczną.

 

Nie działa mi internet. Co mam robić?
DOSTĘP ZA POMOCĄ ANTENY RADIOWEJ

Jeżeli nie masz dostępu do internetu w pierwszej kolejności zweryfikuj czy urządzenia są prawidłowo podłączone i mają zasilanie, korzystając z poniższej instrukcji:

KROK 1 – Zasilacz od anteny klienckiej

Sprawdź czy kable w zasilaczu są prawidłowo podpięte i czy są dociśnięte. Poniżej przedstawiam grafikę jak wygląda zasilacz od anteny, oraz jakie kable powinny być włożone do poszczególnych wejść.

UWAGA: Jeżeli kable są już podpięte prawidłowo zalecamy profilaktycznie odłączyć zasilacz od prądu na około 30 sekund. Spowoduje to reset anteny klienckiej, który również może przywrócić działanie usługi.

KROK 2 – Urządzenie podpięte do kabla LAN z zasilacza antenowego

Jeżeli usługa dalej nie działa, sprawdź urządzenie do którego podpięty jest kabel wychodzący z wyjścia LAN w zasilaczu.

Jeżeli korzystasz z routera

Jeżeli dioda WiFi nie świeci, a chcesz połączyć się bezprzewodowo kliknij przycisk WiFi z tyłu routera. Zwróć również uwagę na to jak podłączone są kable do Twojego routera. Czy kabel wychodzący z wyjścia LAN w opisanym wcześniej zasilaczu wchodzi do routera do wejścia WAN czy LAN? Poniżej odpowiednio opisane wejścia i przyciski.

Jeżeli kabel jest podłączony do wejścia WAN proszę zwrócić uwagę na to, czy dioda WAN świeci się na zielono. Jeżeli tak nie jest proszę wyjąć kabel i włożyć go ponownie. Postępuj analogicznie, gdy jesteś podłączony przez jedno z wejść LAN.

Jeżeli problem nie ustaje najlepiej sprawdzić połączenie łącząc się bez użycia routera – podłączając kabel bezpośrednio do komputera

KROK 3 – Podłącz kabel LAN bezpośrednio do komputera z pominięciem routera

Aby podłączyć się bezpośrednio, połącz kablem Internetowym port LAN zasilacza od anteny z portem ethernetowym swojego komputera.

Jeżeli powyższe działania nie dadzą efektu zachęcamy do kontaktu z nami.

Mój router nie działa. Gdzie szukać pomocy?

Jeśli występują jakiekolwiek utrudnienia w działaniu routera zachęcamy do samodzielnego wyszukania instrukcji obsługi urządzenia poprzez wyszukiwarkę google lub na stronie producenta Twojego sprzętu. Większość przydatnych informacji znajduje się w sieci. Umożliwiamy również skorzystanie z pomocy naszych Serwisantów. Prywatny kontakt naszych pracowników w ramach płatnego serwisu komputerowego można zamówić poprzez Infolinię.

Nie dostałam/em faktury. Gdzie znajdę fakturę oraz numer konta do płatności?

Twoje aktualne saldo oraz dane do przelewu wysyłane są co miesiąc na autoryzowane numery telefonów poprzez wiadomość SMS. Jednocześnie dokumenty księgowe wysyłane są drogą elektroniczną. Ich obraz znajduje się również w Panelu Klienta. Na Twoim koncie w zakładce Rozliczenia znajdziesz wszystkie niezbędne informacje. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Parametry bezpieczeństwa a usługi specjalne

Z uwagi na bezpieczeństwo użytkowania sieci internetowej domyślnie blokowane są porty docelowe dla ruchu przychodzącego kierowanego do urządzenia klienta. Są to:

tcp 21 ftp
tcp 22 ssh
tcp 23 telnet
tcp 25 smtp
tcp udp 53 dns
tcp 80 http
tcp 110 pop3
udp 123 ntp
udp 137 netbios-ns
udp 138 netbios-dgm
udp 139 netbios-ss
tcp 443 https
tcp 445 smb
tcp 465 smtps
tcp 587 submission
tcp 8080 http-alternative

Dla tych z Państwa, którzy chcą użytkować usługę do celów takich jak przeglądanie stron internetowych wyżej wymieniona blokada nie wpływa na działanie usługi.

Niemniej, jeśli zablokowanie portów może się wiązać dla Państwa z jakimikolwiek niedogodnościami prosimy o kontakt z Biurem obsługi Klienta za pomocą formularza kontaktowego. W treści prosimy o wskazanie uzasadnienia zdjęcia blokady bezpieczeństwa.

Nie widzę swojej sieci WiFi. Co zrobić?
Krok 1 Sprawdź, czy router działa poprawnie


Jeżeli dioda WiFi nie świeci, a chcesz połączyć się bezprzewodowo kliknij przycisk WiFi z tyłu
routera. Zwróć również uwagę na to, czy po wciśnięciu przycisku WiFi zaświeci się dioda
(oznaczona kolorem zielonym na poniższym obrazku):

Tutaj zazwyczaj po najechaniu na ikonę pojawia się Twoja nazwa sieci WiFi.

Jeżeli po poprawnym połączeniu się z siecią WiFi nadal nie masz Internetu sprawdź poprawność podłączenia kabli sieciowych.

Główny kabel dostarczający sygnał do routera powinien być wpięty w port WAN/INTERNET. Port ten zazwyczaj oznaczany jest odrębnym kolorem. Na poniższym obrazku to na przykład kolor niebieski.

Jeżeli kabel jest podłączony do wejścia WAN zwróć uwagę na to, czy dioda WAN świeci się na zielono. Jak na poniższym zdjęciu:

Jeżeli tak nie jest, to odłącz na kilka sekund kabel i podłącz go ponownie.

UWAGA! Jeśli z jakiś przyczyn wcześniej miałeś kabel wpięty w jedno z wejść LAN, proszę go przełożyć do WAN (chyba, że zawsze się tam znajdował).

Krok 2 Sprawdź, czy sieć WiFi nie jest wyłączona na komputerze

Włączony tryb samolotowy na komputerze powoduje brak możliwości łączności bezprzewodowej. Żeby wyłączyć Tryb samolotowy możesz nacisnąć kombinację klawiszy Windows + I, aby otworzyć okno Ustawienia. Kolejno możesz kliknąć ikonę Trybu samolotowego. Przesuń suwak trybu samolotowego na opcję “Wyłącz”. Otworzy się lista dostępnych bezprzewodowych połączeń internetowych.

Inną możliwością, być może najprostszą jest poszukanie odpowiedniej ikony samolotu na pasku narzędzi obok zegara, czy też ikony Sieć na pasku zadań, aby kolejno wyłączyć tryb samolotowy.

Krok 3 Czy na pewno Twoja sieć zniknęła?

Może się okazać, że Twoja sieć WiFi wcale nie zniknęła, a tylko zmieniła swoją nazwę. Dzieje się tak, gdy na przykład ustawienia Twojego routera zostaną przywrócone do fabrycznych. W takich przypadkach nazwa sieci WiFi zmienia się (najczęściej) na nazwę modelu routera, np. TP-LINK_F364 (fabryczna nazwa sieci będzie również podana na spodzie routera na naklejce i będzie opisana jako SSID).
Odnajdź ją na liście i kliknij lewym przyciskiem myszy oraz wybierz opcję “połącz”. Powinno Cię poprosić o wpisanie klucza zabezpieczeń. Chodzi o hasło do sieci WiFi. Jeśli router został wyresetowany do ustawień fabrycznych, to hasło do sieci WiFi będzie podane na spodzie routera na naklejce (powinno być opisane jako PIN/Hasło sieci bezprzewodowej/WiFi Key/WiFi Password etc). Najczęściej jest ono w postaci 8 znaków (cyfry lub kombinacja cyfr i liter).

Krok 4 Jak zmienić nazwę i hasło sieci bezprzewodowej

Żeby zmienić nazwę i hasło sieci WiFi najpierw zaloguj się na swój router. Producenci routerów zazwyczaj zamieszczają na naklejce urządzenia adres strony konfiguracyjnej.

Po wyszukaniu tego adresu na naklejce wystarczy, że wpiszesz go w swoją przeglądarkę.

Strona powinna poprosić Cię o podanie loginu i hasła. Dane te również są podane na spodzie routera na naklejce (najczęściej jako loginu i hasła używa się po prostu słowa “admin”).

Po udanym logowaniu, strona powinna Cię przenieść na panel konfiguracyjny.  Należy tam wybrać opcję “Wireless ——> Wireless Settings” (jeśli strona będzie w języku polskim to powinno być “Sieć bezprzewodowa —-> Ustawienia Sieci Bezprzewodowej”)

Możesz tutaj zmienić nazwę swojej sieci bezprzewodowej.

Następnie wystarczy, że klikniesz “Save”:

Żeby zmienić (lub ustawić na nowo) hasło do WiFi wybierz opcję “Wireless Security”

Tutaj wybierz sposób zabezpieczenia “WPA/WPA2 – Personal (Recommended)” i w polu oznaczonym “PSK Password” wpisz hasło, jakie będzie Tobie odpowiadało (musi ono mieć minimum 8 znaków – maksymalnie 63 znaki)

Następnie wystarczy, że klikniesz “Save”.

UWAGA!

Gdy już zapiszesz zmiany, wszystkie urządzenia łączące się z Twoją siecią bezprzewodową zostaną z nią rozłączone. Na każdym komputerze/telefonie musisz połączyć się z nazwą sieci, którą utworzyłeś w poprzednim punkcie i wpisać ustalone wcześniej hasło.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

O nasRegulaminy i cennikiRODOZasięgFAQPolityka prywatnościPracaKontaktOgłoszenia spółki
Powered by Oxylion SA I Jesteśmy częścią R22 S.A.